Havsutställningen Vårt hav

Måndagen den 6 juli öppnar havsutställningen Vårt hav!

Livet i Skäldervikens vatten – En utställning för hela familjen.

Öppet varje dag 6-26 juli kl 11-16, småbåtshamnen i Skälderviken, Dykarklubbens hus

Där finns flera akvarier med fiskar och andra djur som finns i Skälderviken och i havet utanför Kullaberg. Den som vågar kan klappa krabborna i utomhusakvariet. Utställningsskärmar med fakta och information om djurliv och växter i vattnet och längs kusterna. I Skälderviken finns det gott om sälar och man har stor chans att få se tumlare. I utställningen finns också ett naturfotografiskt bildspel med fiskar, fåglar och andra djur. För barnen finns datormemory, ett minilabb där man kan titta på smådjur i mikroskop och en pysselhörna. När det är vackert väder ordnas spontana krabbmetartävlingar på stranden. Tipsrundor för barn och vuxna.

Snorkelsafari till snorkelleden i Björkhagen 10 juli, 14 juli och 21 juli kl 18-ca 20.30 2-dagars strandskola för nyfikna barn mellan 7-12 år, 15-16 juli, 22-23 juli Anmälan och frågor om snorkelsafarin och strandskolan: Kristin Johansson 070-229 04 94.

Arrangör är Naturskyddsföreningen Ängelholm