Välkommen till klimatgruppen – vi träffas måndag 5 februari kl 17

Vi ses på Café Biblos i kunskapscentrum Agardh för vårt första möte. Tiden är vald så att alla som sedan vill, kan gå över till Agardhsalen kl.19 och lyssna på Mats Svensson som skall berätta om havet.
På mötet delar vi tankar och särskilt idéer om vad vi kan göra i vår, så att vi tillsammans kan besluta om hur vi ska gå vidare.
En av idéerna som finns är att vi kanske kan göra något inför EU-valet. Naturskyddsföreningen (riks) kommer att ta fram kampanjmaterial senare i vår och redan nu erbjuder de föreläsningar och lunch-webbinarier, som vi nog kan ha glädje av. Gå därför gärna in och kolla på deras hemsida, så att du vet vad det handlar om. Föreläsningarna kommer att finnas tillgängliga i efterhand, så de går att se tillsammans, digitalt eller på något möte. Även lunch-webbinarierna kan vi ju delta i tillsammans –  fysiskt eller digitalt och då eventuellt kompletterat med zoom-möte efteråt.
Caféet är inte öppet, så vi får fixa fika själva. Vi ser till att det finns termosar med hett vatten, tepåsar och pulverkaffe. Ta gärna med egen mugg och vad du själv vill ha att äta!
Svara gärna om du tänker komma den 5/2. Om du inte kan komma då, så meddela om du vill vara med i fortsättningen.
Telefon till Stina 0708-984224

Stina Knutsson och Eva Åkesson