Klimatbudskap från Svante Axelsson

Vår tid är nu – Klimatbudskapet från Naturskyddsföreningen.

Svante_VårTidArNu

Svante avtackas med en burk eko honung av Anna-Stina Arnrup, Naturskyddsföreningen Ängelholm

Från onsdagens lunchseminarium om klimatfrågor där Svante Axelsson, Naturskyddsföreningens generalsekreterare presenterade möjligheterna som mänskligheten har att påverka utvecklingen av klimatpåverkande aktiviteter. Det finns många signaler som ändå pekar åt rätt håll och att det kan gå fortare än vi tänkt om vi bara öppnar upp oss för alla den fräcka utveckling som är på gång. Stenåldern tog ju inte slut för att stenen var slut utan för att människan ville vidare utvecklade nya sätt.

Arrangemanget hölls på Rönnegymnasiets Aula 12 november och besöktes av många elever från skolan men också andra intresserade.