Cykeldagen den 6 september

Hans_o_cyklar

Bjäre naturskyddsförenings klimatgrupp hade en cykeldag på Lyckantorget på lördagen, något som Naturskyddsföreningen ordnade på  flera orter i landet.

Det fanns elcyklar att låna. Vi hade frågesport och delade ut broschyrer om fördelarna med cykling.

karin

En varm solig dag i början september har sina förtjänster. När klimatgruppen på lördagsmorgonen började förbereda för den cykeldag, som Naturskyddsföreningen ordnade på flera orter i landet, sken solen och det var varmt, nästan som mitt i sommaren. Vi hade vårt bord bland valstugor och marknadsstånd i centrum av Båstad.

Elcyklar hade vi fått låna åt dom som ville prova på, hur lätt det gick att ta sig fram med el uppför Bjäres backar.

Vi hade en mängd broschyrer om cykling men även om klimat och andra miljöfrågor. Och så var det quizen om cykling. Sanne och klimatnätverket hade försett oss med information och reklam för att cykelchocka Båstad. Det blev inte någon chock. Det vackra vädret gjorde båstadsborna mindre shoppingbenägna.

Men ändå. Vi fick besökare, vi pratade cykling, cykelleder och delade ut quizblanketter. Många var intresserade av elcyklarna och prövade dem. Vi syntes och fick ut vårt budskap. Vi är nöjda.

elcyklarna